Kongen af Twitter


Hvis du endnu ikke kende Robert Scoble, så er han Silicon Valley’s svar på Paris Hilton. Han er top blogger og inbegrebet af social media. Scoble startede med at blogge for Microsoft, hvor han blev kendt for sin åbenhed og at han ikke holdt tilbage med kritik af han daværende arbejdsgiver.

Scoble og resten af social media verdenen har kastet deres kærlighed på twitter, en micro-blogging service, der giver dig mulighed for at kommunikere til en gruppe af venner over SMS. Det virker stort set som et socialt netværk, hvor man tilføjer og følge de mennesker man har kontakt med. Når du så sender en besked til din Twitter profil, vil alle dem der følger dig, kunne se din besked. Du vil også kunne følge dine kontakter og sende beskeder fra din twitter.com profil, så du behøver ikke at bruge din mobil, selvom det er formålet med servicen.

Jeg er sikker på, at vi kun har set starten af twitters succes. Det er bare et spørgsmål om tid, før end vi alle er på twitter, eller en lignende service og holder vores kontakter opdateret med links, billeder, hvor vi er, hvad vi laver, hvem vi skal mødes med, osv osv. Jeg har forsøgt at få mine nærmeste venner med på idéen, men det har desværre ikke slået igennem endnu. Twitter er enormt addictive og folk der bruger det meget, får stort set alle deres opdateringer gennem twitter.

Som med alle former for medie, så går der sjældent lang tid før et medie bliver populært, før marketingfolk øjner muligheden for at komme i kontakt med potentielle kunder. Dette er allerede sket for Twitter, som Robert Scoble forklarer i dette klip. Twitter giver brands en uniqe mulighed for at lytte og komme i dialog med deres brugere, men som med al kommunikation via sociale medier, så er brugeren i kontrol. Hvis jeg har en person på twitter, som ikke er cool eller pusher et brand unødvendigt meget, vil det, som med al anden reklame, have en negativ effekt og jeg vil blogge den person.

Robert Scoble forklarer kort hvordan man bruger twitter rigtigt og han er om nogen, manden der ved hvordan social marketing virker. Scoble har omkring 16.000 followers på twitter, så når han sender en twitter besked, så når den ud til 16.000 personer inden for 2sek.

I videoen skal I holde øje med hans telefon. Hans Nokia N95 har han med over alt og via www.qik.com streamer han live  fra sin mobil flere gange om dagen.

 Læs mere om social media trends her

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s