Clay Shirky shaking up Web2.0 expo


I sidste uge deltog jeg i O’Reily’s Web2.0 Expo her i San Francisco og fik et kig ind i fremtidens web2.0 teknologier. Konferencen var stort sat op og havde mange interessante keynotes og paneler. Jeg forsøgte at holde fokus på fremtiden inden for sociale netværk og hvordan de udvikler sig som marketing og kommunikationsredskab, men også hvordan de udvikler deres egen forretningsmodel.

Her kan i se alle keynotes fra konferencen.

Der var dog en keynote, som virkelig fangede min interesse og som jeg vil anbefale at I ser. Clay Shirky forsker inden for web2.0 området og har skrevet et væld af spændende artikler om emnet. Her fortæller han kort om sin nye bog “here comes everybody”, som efter alt at dømme, skulle være spændende læsning, hvis man kan lide at nørde med web2.0 teori. Dette klip er dog meget let tilgængeligt og satte helt sikkert gang i nogle tanker hos mig.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Clay Shirky shaking up Web2.0 expo

  1. Jesper siger:

    Hej Morten

    Virkelig fed blog, du har her! Jeg har kun nået at læse de fire øverste indlæg, men jeg kommer tilbage og læser resten, det kan du være sikker på!

    Jeg er helt vild med videoen med Chris, den satte godt nok tanker og ideer igang hos mig, både til projekter, kunder og blogindlæg! Jeg håber, du vil skrive noget mere om, hvad du oplevede på Web 2.0 expo!

    mvh
    Jesper

  2. Jesper siger:

    Det var selvfølgelig Clay – ikke Chris😉

  3. perfekt – det er et meget godt billede på hvad hans bog handler om – jeg er helt vild med hans historie om world of warcraft..

    så vil jeg også lige smide et “clay” guldkorn på bordet”

    http://quirkynomads.com/wp/2008/04/30/gin-television-and-social-surplus/

    gin, television and social surplus – i podcast format, det er fantastisk lytning

  4. mortensaxnaes siger:

    Elsker idéen om the Social Surplus. Store tænkere som Shirky er altid dybt inspirerende og sætte gang i en masse tanker. Er vi gået helt væk fra gin, eller kommer der en tid, hvor vores deltagelse i samtalen bliver for overvældende og vi ryger tilbage på flasken. jeg synes tit at samtalen bliver overvældende og så er det fristende at kaste håndklædet i ringen og søge andre veje.

    Tak for dit link

Skriv et svar

