Prædiker jeg til koret?


Jeg er stor tilhænger af social media communication og bliver let revet med. Når der kommer nye tools ud, der giver nye muligheder for at connecte, måle, stemme, chatte, videresende, friende, digge osv osv, så skal jeg lige oprette en profil og se hvad hypet er omkring. At kalde det afhængighed er nok overdrevet, men når jeg ikke har tjekket mine feeds i en dag, så føler jeg, at verden har bevæget sig og at jeg er håbløst bagud. Lige nu er jeg bagud på at læse og afprøve tool der gør, at jeg ikke føler mig bagud.

Når jeg taler med folk der læser mig blog, så siger folk “Uhh det er godt nok spændende det du skriver om. Jeg kan ikke helt forholde mig til det, men det er godt nok spændende.”

De blog jeg læser omhandler mest sociale medier, web kommunikation og marketing. Louis Gray, som er en af mine personlige favorit bloggere, har lige udgivet denne blogpost omkring Disqus’ integration med Seesmic. Wow, tænker jeg, det er godt nok spændende og smart. Måske skulle jeg skrive en blogpost omkring det og få det ud til mine danske læsere, da dette er to spændende ting der nu bliver kombineret og som gør, at det social media landskabet, bliver endnu mere brugervenligt. De store spørgsmål er, hvor begynder man, når man skal forklare sammenhæng og hvor mange danskere har egentlig interesse for det?

Formålet med The Constant Beta Blog er, at forsøge at formidle trends inden for sociale medier og online marketing til danskere der kunne bliver inspirerede og som i endnu højre grad, vil adoptere nye strategier og redskaber. Det korte af de lange er, at vi skal huske vores modtagere når vi skriver, så ikke vi bliver fanget i en ond spiral af konstant navlepilleri, som jeg synes præger dele af den internationale tech bloggersfære. Jeg har gjort det til mit mål at prædike for menigheden og ikke koret. Derfor vil jeg i fremtiden forsøge, at kommer endnu bredere ud, ved linke mine posts til andre online artikler, for at få ordet ud og få startet debat om fremtidig kommunikation.

Det er let at blive fanget i udviklingen og tro, at alle folk kender Twitter, Twirl, Tweetscan og kan se det smarte i det. Faktum er, at virkeligheden ser meget anderledes ud og det er vigtigt at huske.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Prædiker jeg til koret?

  1. Du har helt ret. Mange prædiker til koret og ikke menigheden. Jeg tager også mig selv i at gøre det, selvom jeg gerne ville lade være. Det er bare svært altid at starte forfra og forklare hvad twitter er, hver gang man nævner tjenesten, når mange af dem der læser ens blog i forvejen er interesseret og inde i stoffet.

    Jeg indrømmer at da jeg for kort tid sidne begyndte på at blogge seriøst havde jeg også missionen om at komme ud til menigheden. Hurtigt gik det dog den anden vej, fordi dem der så også kommentere på indlæg er inde i stoffet.

    Konklusionen efter at have læst dit indlæg: Jeg må vende ryggen lidt mere til koret og snakke mere til menigheden igen.

  2. Jesper siger:

    @Morten

    Jeg tror, at det handler om at have en nogenlunde målrettet strategi med ens blog. Eller i hvert fald et klart formål. Personligt synes jeg, at din blog og Søren Storms “dSeneste på nettet” er de mest interessante danske blogs om sociale medier, jeg endnu er faldet over. Jeg får meget inspiration fra jer to, fordi I virkelig er på forkant med udviklingen. Jeg bliver også inspireret til at følge med i, hvad I læser osv.

    Hvis du vil tale til menigheden, er du jo pludselig oppe imod fx Kim Elmoses artikler på Politiken Online, og han har en helt anden platform at nå læserene fra. Så spørgsmålet er, om det er vejen at gå? Men jeg kan da i hvert fald anbefale at kommentere hans artikler, hvis du vil “opdages” af menigheden. Jeg har fået mange besøg på at kommentere danske artikler og linke til dem.

    Når alt kommer til alt, så er du – efter min mening – “lead user” på det her felt. At være lead user og populær formidler på samme tid tror jeg kan være svært. Selv om Timme fra K-forum kaldte mig noget lignenden forleden, da vi diskuterede nye muligheder for K-forum, så føler jeg mig ikke særligt “lead” – slet ikke sammenlignet med dig – men jeg forsøger at omsætte den smule viden, jeg har, til noget mere populærformidling i den ordbog, jeg har sat mig for at konstruere. På den måde håber jeg at skabe noget, som læsere vil vende tilbage til, refere til og omtale andre steder. Det bliver så mit lille monument på nettet. Jeg er overbevist om, at du kan skabe noget lignende.

    mvh
    Jesper

Skriv et svar

