Social Media Facebook Group


//www.flickr.com/photos/joeshlabotnik/For mig har Facebook grupper aldrig været den store succes. Jeg synes aldrig rigtig at der ikke rigtig kommer dynamik og en ordentlig debat. Man melder sig til, men glemmer ofte at vende tilbage og se om folk har været aktive på gruppen.

Jeg har for ganske få minutter siden oprettet en Facebook gruppe, der skal forsøge at bringe folk med interesse inden for sociale medier sammen, så vi kan dele erfaringer og være med til at gøre sociale medier til en endnu mere integreret del af vores kommunikation og dagligdag.

Jeg forsøger selv at læse alle danske blogs inden for området, men har svært ved at danne mig et overblik. Jeg hopper gerne fra blogroll til bloggroll og laver ugentlige søgninger på Technorati, for at følge med i debatten, der ofte sker på mange forskellige blogs og platforme.

Selvom jeg i øjeblikket er bosiddende i San Francisco, så vil jeg på trods af den fysiske afstand forsøge, at bringe folk der arbejder med social media sammen. Jeg håber på, at dette i fremtiden vil kunne føre til nogle fælles events og meetups i Danmark, hvor vi face to face ville kunne skabe et stærkt netværk, som vi vil kunne trække på og lære fra.

Hvis du har erfaringer med Facebook grupper og har forslag til forbedringer så smid en kommentar.

Hvis du kender til lignende initiativer, så smid et link i en kommentar, så vi jeg gøre mit til at få linket de forskellige netværk.

Har du forslag til andre måder, hvorpå vi kan få folk inden for traditionel kommunikation, marketing og PR til at “join the conversation”, så frem med dem.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Social Media Facebook Group

  1. Jesper siger:

    @Morten:

    Det største problem med Facebook grupper er, at man stadig ikke kan se nyt fra grupperne i sin news feed på sitet. Det burde de fikse. Ellers også burde nogen lave en application, der sender gruppens nye aktiviteter over i et feed af en art.

    Jeg har meldt mig ind, og så håber jeg, at du får held med gruppen, så vi alle sammen kan blive lidt klogere og få et endnu større netværk!

    Mvh
    Jesper

  2. Godt initiativ. Jeg er med – men har samme problem som Jesper. Jeg får meget sjældent tjekket fb grupper, da de ikke kan proppes i min feedreader. Men jeg vil prøve at tjekke den!🙂

Skriv et svar

