Uddannelse 2.0


Supercool School

Jeg mødte founderen af Supercool School Inc. til et event i palo Alto og fik en super cool snak med ham om deres startup.

Dem der tidligere har læst The Constant Beta Blog ved, at jeg interesserer mig for måden vi kommer til at uddanne os på i fremtiden og specielt hvordan teknologi får indflydelse på lærringsprocessen.

Supercool School er lige en startup efter mit hoved. Jeg vil ikke gå i detaljer med deres koncept, men her er hvordan de beskrive sig selv

Supercool School makes online learning social by democratizing the learning process and empowering everyone to demand, create and participate in live and interactive online classes.
Learn whatever you want, when you want, how you want and with whom you want – get infinite learning powerz with Supercool School.

Founderen Steli Efti sagde for et år siden sit job i Tyskland op og flyttede til Palo Alto for at forfølge sin drøm om at starte Supercool School. Ikke nok med at være en talentfuld udvikler, så havde han et godt forretnings gen og vidste præcis hvordan han ville vækste sin startup.

  1. Han løser et meget konkret problem, som alle kan forstå.
  2. Han havde et skarpt fokus på en platform til at starte med.
  3. Revenue modellen er lige til. Produktet ville kunne drive en masse annoncer med høj kontekstualitet.
  4. Han har fokus på at bygge en stærk user-base før ad revenue.
  5. Derud over, har han startet projektet for begrænsede midler (bootstraped) og vil kunne modtage finansiering, hvis det skulle blive aktuelt.

Deres applikation er bygget på Facebook platformen, hvilket er en klogt, da der her er gode muligheder for at opbygge en user-base via viral marketing.

Steli Efti er et godt eksempel på en Silicon Valley entrepreneur. Han virkede oprigtig dedikeret til formålet med produktet, uden at være drevet af altoverskyggende millionær drømme. Han var åben og var ikke bange for at fortælle om forretningsmodellen og Supercool Schools fremtidsplaner. Derud over, var han interesseret i min feedback, stillede opklarende spørgsmål og spurgte om han måtte vende tilbage med flere spørgsmål over mail.

Steli Efti drøm om at demokratisere læring er beundringsværdig og jeg håber, at han vil få stor succes med sit initiativ. Selvom en stor del af verdens befolkning ikke er online og det kun er 10% af folk med netforbindelse der er på Facebook, så synes jeg idéen er fantastisk.

Jeg vil meget gerne høre jeres tanker omkring demokratisering af uddannelse. Hvilke platforme er interessante at kigge på og hvem skal drive udviklingen?

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Uddannelse 2.0

  1. ida siger:

    Demokratisering af uddannelse er lige efter mit hovedet! Her er noget vi kan mødes om. Jeg har ikke forstand på, hvordan det teknologisk lader sig gøre, men hele det normative apekt, der ligger bag tror jeg, at vi kan være rørende enig om – men først efter en lang og indædt disskusion som vi plejer:). Savner dig!
    (Jeg har haft det så godt på Roskilde, men det har åbenbart også været hårdt, for jeg har taget en lungebetændelse med hjem:(. ÆV.)

Skriv et svar

