Er du hvor dine kunder er?


Jeg bruger lang tid på Facebok hver dag. Det er en platform jeg kan finde rundt på og et miljø jeg let browser rundt i. Det er ikke fordi at traditionelle websites er svære at finde rundt på, men det er let at blive i Facebook interfacet, som jeg kender så godt.

Mange virksomheder har i dag microsites på Facebook, men Pizza Hut tager skridtet videre og gør det muligt for brugeren at downloade en applikation, hvor de kan bestille Pizza Hut pizzaer igennem. Dvs. at brugeren på intet tidspunkt går ud af Facebook universet.

Jeg er ikke i tvivl om, at dette er noget vi kommer til at se meget mere til. Der er en grund til at folk ikke klikker på bannerreklamer når de er på Facebook, da de er i et univers de ikke ønsker at forlade. Skal have brugerens opmærksomhed og tid, så handler det om at give brugeren muligheder for at interagere med brandet inden for Facebook mure.

Jeg glæder mig til den dag, hvor jeg kan tjekke min netbank, booke min flyrejse, tjekke togtider, se mine bud på Ebay, gennem en Facebook applikation. Det er ikke længere nok blot at have en fan page eller microsite, der skal lede folk ud af Facebook, for at få dem til at foretage et køb eller verificeret handling. Det skal ske der hvor dine brugere er og det på Facebook.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Er du hvor dine kunder er?

  1. Potter siger:

    Der bliver rigtigt meget af det. Coca Cola har lavet deres egen Coke Tag widget til Facebook. Det er DelIcioUs tilsat kulsyre.

    Store selskaber er sene om at bruge Social Media. Synes denne Widget er et kik vlrd – og så tilbage til den “ægte” vare.

    Potter

Skriv et svar

