Når community og brand går hånd i hånd


Applikationer i Facebook har med det nye redesign, fået en meget mere anonym plads og virker ikke fortyrende og irriterende, som førhen. Her er en applikation jeg lige har opdaget, som jeg har haft brug for, da den giver dig mulighed for at sende filer via Facebook, til dine kontakter.

Som social media evangelist, trækker jeg på smilebåndet, når jeg ser at det er den amerikanske pakke transport virksomhed Fedex, der står bag initiativet. Relationen er simpel og det giver fuldt ud mening for Fedex at være tilstede på Facebook med sådan en løsning. Dette er et fremragende eksempel på, hvordan virksomheder, der egentlig ikke har nogen umiddelbar relation til Facebook brugere og til den samtale der foregår der, får placeret deres brand centralt og får gjort det yderst relevant for brugerne.

Det handler ikke om at presse dit brand ind gennem de mindste sprækker for at connecte med folk. Det handler om at gøre det relevant i den kontekst, hvor brugeren interagere med det, eller ryger det ind af det ene øre og ud af det andet, hvis du er heldig. I værste tilfælde får det en direkte negativ effekt på måden brugeren opfatter dit brand.

Tak til Jonas D. Ingvardsen for dette link via Twitter

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Når community og brand går hånd i hånd

  1. Pingback: Ting der rykker på Facebook « Det Levende Ord

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s