Google’s danske chef Peter Friis, rammer hovedet på sømmet


Det er sjælden, at man høre danskere være så klare i spyttet, når det kommer til den digitale udvikling, men Google’s danske chef Peter Friis siger det så klart, at alle bør læse med. Desværre er artiklen bragt i MediaWatch og man skal være abonnent for at læse artikelen, men hvis man læser artikeln gennem GoogleReader, så er det muligt at læse artiklen alligevel og shhhhh, sig ikke noget til MediaWatch. Jeg har delt artiklen i min GoogleReader, så i kan evt. finde den her

Peter Friis kommenterer blandt andet på, hvordan man måler værdien af brugerinvoldvering.

“Det kommer vi til at diskutere de næste 50 år. Mediebilledet er mere fragmenteret end nogensinde før og konkurrenten er kun et klik væk, så virksomhedens evne til at kommunikere med brugerne har mere betydning for købet og den langsigtede holdning til virksomheden end tidligere. Man må spørge, om man er i dialog med kunden? Det er forbrugeren, der har magten, og det gælder om at udvikle metoder til at genkende kunden, så man ved om dialogen har en målbar effekt. Kundens og brugerens involvering er et selvstændigt konkurrenceparameter, hvis man kan se et positivt resultat af det på bundlinien, er det godt, men magten har endegyldigt flyttet sig,”

Jeg vil anbefale at I læser resten af artiklen, der er fyldt med gode betragtninger om medieverdenens fremtid og udfordringer, samt hvordan Google forholder sig til krisen.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s