3 får kritik af iPhone abonnement og hug på Facebook


Den 11. Januar markere halvår dagen for iPhones i Danmark og dermed også dagen, hvor Telias første iPhone kunder slutter deres 6 mdr. bindingsperiode og frit kan vælge andre udbydere.

Teleselskabet 3, som er kendt for at have den bedste 3G dækning i Danmark, har sat et abonnement op til iPhones. Beslutningen om at oprette abonnementet blev taget, efter at de havde fået mange positive tilkendegivelser på Facebook, men her slutter succeshistorien umiddelbart. Læser man de kommentarer der er på Facebook gruppe, så er der ikke meget positivt at læse om initiativet.

En af gruppens medlemmer skriver:

Jeg takker sgu nej. Det er jo en light version af Telia’s bud til samme pris :s

Hvor er min gratis tale til fastnet? Hvor er gratis til telia kunder? Hvor er “fri bio” om tirsdagen? Så jeg skal simpelthen døje med flytning af nummer osv, for at få lov at betale samme pris som hos telia og få mindre services? Nej tak🙂

3 havde her en god mulighed for at vise forbrugeren, hvorfor man skal benytte dem som udbyder, men har fejlet, ved at give kommende brugere et middelmådigt tilbud, hvor omstillings omkostningerne ikke står mål med fordelene.

En sidebemærkning er, at når man rækker ud til sit community, som 3 har gjort på Facebook, så er det alfa omega at man er til stede, viser at man lytter og tager del i samtalen. Kommentarer som:

59 væg beskeder siden 3 udsendte deres pressemeddelelse – men stadig intet fra gruppens stiftere….

Megauambitiøst udspil. Lad os straks alle forlade gruppen. Jeg opfordrer alle til at forlade den synkende taberskude.

Let’s face it – vi er blevet brugt af 3 til et reklamestunt, hverken mere eller mindre.
Deres nye abonnement er jo IKKE specielt rettet mod iPhone brugere (hallo, iPhone understøtter ikke MMS) men er bare en lidt dårlig kopi af Telia iON med bedre 3G dækning.
Totalt fantasiløst og jeg tror OVERHOVEDET IKKE at det har gjort nogen forskel at vi har tilmeldt os denne gruppe – abonnementet er tydeligvis sammensat uafhængig af iPhone brugernes ønsker – det er bare en smart måde at lancere et nyt abonnement og få noget omtale.

Jeg synes også jeg føler mig lidt øm bagi😉

Det bliver spændende at se, om 3 har et bedre tilbud i ærmet og om de i det hele taget ønsker at få fat i disse potentielt nye kunder.

Når en kunde skriver om ens social media tiltag, at han føler sig øm bagi, så ved man, at man ikke har forstået konceptet bag social media marketing.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til 3 får kritik af iPhone abonnement og hug på Facebook

  1. Mark Jensen siger:

    Jeg er ret enig i at det er pisse dårlig stil at være tilstede når de skal have noget ud af brugeren, men trække sig ud når brugeren så skal have noget af dem.

    Når det så er sagt, så er det nok i bund og grund stadig et bedre tilbud end Telias; 3G-dækningen gør (for mig) udslaget i forhold til hvor jeg ville købe abonnement. Jeg taler ikke særlig meget i telefon, men bruger sygt meget data, så det er alfa-omega at dækningen er i orden, og af hvad jeg har hørt om Telia så fejler de stygt i den sammenligning.

    Ps. Husk at installere plugin’et “Subscribe to comments” – ellers er det ret svært at følge med i hvad jeg håber bliver en lang samtale her🙂

  2. mortensaxnaes siger:

    hvis man går meget op i dækning, så er 3 klart bedst, men hvis man kigge på økonomien, så er Telia lige kommet med et nyt tilbud. http://iphoneguide.dk/nyheder/nyt-billigt-iphone-3g-abonnement-telia-basic-surf/

    Så ser vi hvad 3 gør ved det. Dejligt med lidt konkurrence på mobil data. Nu venter vi bare på flatrate, men går ud fra at 10GB er nok for de fleste.

    Og selvfølgelig skal jeg have “Subscribe to comments”. Havde overvejet at få Disqus på, men så skal man vidst selv hoste.

  3. Mark Jensen siger:

    1) Kigger lige på Telias abonnement – det ser spændende ud.

    2) Hvorfor hoster du ikke selv? Køb domæne igennem domaindirect.dk og få gratis hosting – billigere kan du stort set ikke gøre det.

  4. mortensaxnaes siger:

    Har i lang tid overvejet at få hostet den og skal også ha’ sat det op. Tjekker domaindirect.dk, lyder som en rigtig god deal. TAk

Skriv et svar

