Negativ omtaler er bedre end ingen omtale?


Dette er en klassisk artikel fra MediaWatch. IQ medier har igangsat en kampagne, hvor de giver 5000kr i rabat til deres kunder, hvis de vælger at benytte deres service. IQ medier laver alt fra landigpages til annoncering via affiliate netværk og henvender sig hovedsageligt til mediebureauer. At en virksomhed giver 5000kr i rabat på deres ydelser, er på ingen måde unormalt, selvom MediaWatch synes at det er et revolutionerende tiltag og umiddelbart virker det til at IQ medier har fået glimrende omtale ved at skabe buzz omkring et banalt marketing tiltag, som de fleste hurtigt gennemskuer.

Der hvor det bliver interessant er når man læser de 3 kommentarer.

IQ Medier´s består af spam databaser, så annonører og mediebureauer, så jer godt for! – Henning Christensen

IQ Medier er ALT for fusket. Det handler om kvantitet fremfor kvalitet. Kunderne bliver virkelig taget i røven ved at benytte dem. Hvorfor skulle man ellers bestikke sine kunder med 5.000 kr.? – Peter Sørensen

Derudover rygtes det i branchen, at IQ medier har stjålet hele deres trackingsystem fra en anden spiller i markedet, hvorfor man skal være varsom med at starte samarbejde op med IQ. – Per Friis

Nu kende jeg ikke IQ mediers forretningsmetoder, eller nogle af de personer der kommenterer på dem, men disse kommentarer efterlader mig med et ekstremt dårligt billede af IQ medier og jeg ville umiddelbart have mine betænkeligheder ved at benytte dem som medie partner.

Om vi har med et reelt justitsmord at gøre, ved jeg ikke, men faktum er, at positiv omtale kan bliver negativ omtale før end du aner det.

Hvordan håndterer man denne situation?

  1. Hvis man som virksomhed ikke har rent mel i posen, så skal man ikke stikke snuden frem. Negativ omtaler er aldrig bedre end ingen omtale.
  2. Historien er ude og der kommer kritik af virksomhedens forretnings metoder. Her må man være hurtig ude med et dementi og tage diskussionen med kritikkerne. Her er der tale om udokumenterede kommentarer, men de har stadigvæk en negativ effekt på brandet og bør behandles med åbenhed og dialog.
  3. Har man en coporate blog, så benyt den til at tage toppen af kritikken, ved at uddybe sine argumenter her. Skulle man støde på lignende historier igen, så kan man henvise til bloggen og tage debatten der.
  4. Skriv en kommentar til dine mest ihærdige kritikkere at de er velkomne til at kigge forbi til en kop kaffe, hvor man lytter og kan rette op på uoverensstemmelserne.

Undervurder aldrig værdien af åbenhed og dialogen, selv med dine hårdeste kritikkere. Det handler ikke om at omvende dem, men om at holde dem tæt på dig og lære fra deres kritik.

UPDATE: Casper fra fra IQ medier har eftefølgende skrevet følgende indlæg, som går fint i tråd med ovenstående. Vær saglig og tag diskussionen. Om svaret kommer for sent kan man altid diskuterer, men faktum er at IQ medier ser væsentlig mere troværdige ud nu.

Kære læsere.
Jeg har personligt MEGET vanskeligt ved at tage kommentarer fra folk (hhv. Henning Christensen, Peter Sørensen og Per Friis) seriøst – når de ikke tør stille sig frem med korrekt navn og e-mail. Det kunne godt “lugte” en smule af at være kommentarer fra konkurrerende virksomheder.
Jeg opfordrer ovenstående til at stille sig frem, så vi kan tage en ordentlig og dialog omkring de falske og uberettigede påstande der er kommet på artiklen ovenfor.

Venlig hilsen,
Casper – IQ Medier
Tlf. dir. 58590713

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til Negativ omtaler er bedre end ingen omtale?

  1. Der er en “Søren Larsen”, som i en efterfølgende kommentar imødegår rygtekommentaren fra Per Friis. Men om han har nogen tilknytning til IQ Medier fremgår ikke nogen steder.

    Er han fra IQ Medier er kommentareren nok heller ikke et eksempel til efterfølgelse. Skrevet i et ophedet øjeblik, fyldt med stavefejl og med navngivning af konkurrent.

    • mortensaxnaes siger:

      Jeg skal ikke kunne sige om Søren Larsen har nogen realtion til IQ medier, men det er sådan et svar som bør uddybes og selvfølgelig skal der linkes til den afsagte dom.

      Hvis “Søren” arbejder for IQ medier, så burde han skrive det klart.

  2. mortensaxnaes siger:

    Hej Rune,

    Mange tak for linket og for din åbenhed.

  3. Michael Trabjerg siger:

    Hej

    Jeg vil på det kraftigste advare mod Casper Ravn og disse fup virksomheder: http://proff.dk/rolle/-casper-ravn-s%C3%B8rensen/-/10834706/

    Han har personligt selv undladt at betale regninger for mere end 18.000kr for konsulent bidstand. Derudover hører jeg kun dårligt om ham omkring i branchen. Så jeg vil gætte på, at alt kritik af Casper Ravn og de “firmaer” han gemmer sig bag er 100% troværdige. Ja, han ved hvem jeg er, når han ser navnet. Ikke et rart menneske.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s