Social media ROI på hovedet


Okay, så vender vi ROI fra social media lidt på hovedet. Tag et kig på dit marketing budget og kig på de penge du bruger på banner annoncering igennem 3-4 måneder. Nu udgør banner annoncering sikkert ikke mere end 5-10 af dit samlede marketing budget, så netop derfor er det et interessant experiment.

Påbegynd selv, eller tag fat i nogle af de her skarpe drenge, nogle innitiativer inden for sociale media. Aloker lidt interne ressourcer til at tage del i den samtale der er omkring dit brand online. Lyt til dine kunder og vis interesse for dem og deres mening om dit produkt.

Start samtaler omkring din branche og skab samtale punkter, hvor du kan møde potentielle kunder. Sælg ikke, men lyt og kommentér.

Gør dette over de 3-4 måneder og og revurdér om du skal flytter budgettet tilbage. Social media er ikke som jeres første TV kampagne, der kostede mange 100.000 af kroner. Start med at dyppe tæerne i samtalerne og se hvilke resultater det giver. Hvis disse nye initiativer giver flere leads end dine bannere, så har du optimeret dit budget og forbedret dit marketing ROI.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s