100 nye danske social media eksperter


Hvad er effekten af at 100 danskere tager til Direct Marketing Association (DMA) i San Diego og bliver pumpet med informationer omkring værdien af sociale medier?

De sidste par dage har der været et sandt boom af artikler fra deltagere i DMA. Interessant nok omhandler de ikke de traditionelle Direct Marketing discipliner, men i stedet kommunikation og branding i et social media perspektiv.

Når man læser de forskellige beretninger, så virker det som om, at konferencen har åbnet mange af de danske deltageres øjne for mulighederne ved de sociale medier. Normalt hører man ellers ord som Facebook pages, followers, lead generation, Youtube kanaler og viral effekt, hvilket er et eksempel på, at man bruger traditionelle termer og hotte online værktøjer til at beskriver sociale medier.

Det jeg hæfter mig ved er, at 100 danskere, hvor af de fleste sikkert er tilknyttet bureauer og marketingafdelinger, har hørt og beretter om dialog, brugere der har kontrol over brands, individuel kommunikation, måling af effekt af dialog og om en lyttende og lærende organisation.

Jeg har tidligere skrevet om, at det at rådgive og håndtere virksomheders social media strategi, endnu ikke bliver varetaget af nogle af de traditionelle danske bureauer. Grunden til dette er mange, men mon ikke at mange af de danske deltagere på DMA kommer hjem med en aha-oplevelse og forhåbentlig er klar til at tage deres forretning eller bureau ind i en ny tid, hvor det at lytte og kommunikerer med kunderne, bliver en integreret del af virksomheden brand strategi?

Det skal nævnes, at Kirsten Dinesen fra Front Page var taler på konferencen, hvor hun talte om virksomheder der giver slip på deres brands. Jeg kan desværre ikke finde hendes præsentation online, men jeg ser meget frem til at høre mere fra Kirsten, når hun kommer tilbage til Danmark.

SocialSquare har oprettet en wiki, hvor man kan finde danske bureauer og freelancere der arbejder med sociale medier. Jeg har endnu ikke tilføjet mig selv, men tag et kig på de forskellige bureauer og dyk mere ned i hvad de har at tilbyde.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til 100 nye danske social media eksperter

  1. Hejsa
    Tak fordi du er opmærksom på hvad der sker på DMA.
    Tanken om virksomheders kontroltab formulerer jeg første gang i bogen Forbrugeren i førersædet, Gyldendal Business 2008, hvor der også er en længere diskussion af, hvordan man må etablere nye værdier for succes, fremfor forhistoriske metoder som GPR eller modeller som AIDA.

    Vi tales ved🙂
    Kirsten

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s