Google TV


Når man hører, at annoncemarkedet for TV reklamer i US er 70 milliarder $, så forstår man, hvorfor Google vil ind på dette marked. Apple TV blev aldrig den helt store succes, men det er jeg ikke i tvivl om at Google TV gør, da der er simpelthen for mange penge i TV annoncer, til at Google ikke vil fokusere 100% på at lave et produkt der fungerer for forbrugeren og ikke mindst annoncøren. Så mon ikke at der sidder mange SEO og SEM folk derude og følger udviklingen med Google TV, så de kan sørge for at det netop er deres kunder, der er ligger i toppen af søgninger på Google TV? Det skal nok blive en interessant kamp at følge.

TV har aldrig været socialt ud fra et deling og kommentar perspektiv, men det bliver der lavet om på nu. Vi kommer helt sikkert til at se share funktionaliteter, som vi kender fra Youtube og Facebook på vores TV programmer, ligesom vi kan kommentere på de enkelte scener og  rate de forskellige programmer. Vi kommer til at se specifikke TV viewing aggregators, der sammensætter din TV aften, på baggrund af dit sociale netværks præferencer, så du kan tale med ved frokostbordet næste dag.

Har ingen idé om hvornår Google TV kommer til Danmark, men det skulle efter sigende blive lanceret i US engang til efteråret.

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Google TV

  1. Bestemt et smart initiativ fra Googles side. En integration til TV’et som måtte komme. Selvfølgelig skal seerne let og tilgængeligt kunne dele og anmelde programmer, som de selv bestemmer hvornår de vil se.

    Jeg glæder mig til at se, hvordan Google løfter opgaven. Desværre tror jeg, at der går forholdsvist lang tid før det bliver virkelighed i Danmark, hvor VoD (Video on Demand) stadig ikke for alvor er slået igennem. I mellemtiden fortsætter jeg med at leje film med min amerikanske iTunes konto, se gratis film på min svenske Voddler konto og vente på TV2 Sputnik laver en integration til min Mac😉

  2. Pingback: Google TV som det nye alter | Podii.dk

Skriv et svar

