Anbefalede marketing links fra den 21 – 28 maj
Denne gang er der lidt ekstra omkring viral markedsføring. Enjoy.
Your YouTube Video Won’t Fly High Without Strategic Thinking – The Buzz Bin
The problem with “going viral” – iMediaConnection.com To gode artikler om viral markedsføring, som fortsat er et af de mest misbrugte marketing udtryk. Disse to artikler giver et bedre indblik i viral strategi og stille spørgsmålstegn ved den.
Altimeter Book: ‘Open Leadership’ the Next Phase of Groundswell Jeg var selv stor fan af Groundswell da den kom ud og jeg er sikker på at denne opfølger, vil være ligeså vigtig at forstå.
YouTube – Rory Sutherland: Life lessons from an ad man Genial TED talk – Must see, hvis du arbejder med marketing
One Product. One Sale. One Day Only. One Exciting New Business Model Bliver denne model brug i Danmark? Smid gerne et link, hvis I kender til lignende services.
Use LinkedIn Effectively Chris Brogan når han er skarpest.
Love your customer service staff, love your customers
Social Media in Small Business is Anything But Small Vigtige pointer for danske virksomheder, da næsten alle virksomheder i DK er “small” i amerikansk målestok
Customer-Centric Culture
Seth’s Blog: The modern business plan Seth Godin, kan som ingen anden, give dig en aha-oplevelse. Den sidste tid har der været mange startup arrangementer i Danmark og de næste måneder kommer der endnu flere. Pitches komme til at flyve gennem luften og forretningsplanerne bliver udviklet konstant. Seth Godin kommer her med et par vigtige pointer, som man som startup virksomhed bør tænke over.
Do Product Placement? Here’s How to Future-Proof Your Brand – Advertising Age Spændende artikel, specielt set i lyset at af TV2 nu får mulighed for at benytte product placement i deres progammer
Rigtig god weekend
I relation til Groupon og Woot har vi jo herhjemme nyåbnede downtown.dk – som kører et lignende – lidt mere skrabet socialt – koncept.
Ét tilbud om dagen, der kun aktiveres hvis nok køber – med den twist, at det indtil videre kun omfatter københavnske irl-butikker – i den hipster-ficerede ende…
Og med en _meget_ aggressiv nyhedsbrevsstrategi!
Ja, dem kender jeg godt. Overvejede faktisk at tage forbi Plenum i går og købe smoothies. Meget fint koncept, men kunne være fedt at se det inden for andre produkt kategorier.