Update – online marketing links


Anbefalede marketing links fra den 21 – 28 maj

Denne gang er der lidt ekstra omkring viral markedsføring. Enjoy.

Your YouTube Video Won’t Fly High Without Strategic Thinking – The Buzz Bin

The problem with “going viral” – iMediaConnection.com To gode artikler om viral markedsføring, som fortsat er et af de mest misbrugte marketing udtryk. Disse to artikler giver et bedre indblik i viral strategi og stille spørgsmålstegn ved den.

Altimeter Book: ‘Open Leadership’ the Next Phase of Groundswell Jeg var selv stor fan af Groundswell da den kom ud og jeg er sikker på at denne opfølger, vil være ligeså vigtig at forstå.

YouTube – Rory Sutherland: Life lessons from an ad man Genial TED talk – Must see, hvis du arbejder med marketing

One Product. One Sale. One Day Only. One Exciting New Business Model Bliver denne model brug i Danmark? Smid gerne et link, hvis I kender til lignende services.

Use LinkedIn Effectively Chris Brogan når han er skarpest.

Love your customer service staff, love your customers

Social Media in Small Business is Anything But Small Vigtige pointer for danske virksomheder, da næsten alle virksomheder i DK er “small” i amerikansk målestok

Customer-Centric Culture

Seth’s Blog: The modern business plan Seth Godin, kan som ingen anden, give dig en aha-oplevelse. Den sidste tid har der været mange startup arrangementer i Danmark og de næste måneder kommer der endnu flere. Pitches komme til at flyve gennem luften og forretningsplanerne bliver udviklet konstant. Seth Godin kommer her med et par vigtige pointer, som man som startup virksomhed bør tænke over.

Do Product Placement? Here’s How to Future-Proof Your Brand – Advertising Age Spændende artikel, specielt set i lyset at af TV2 nu får mulighed for at benytte product placement i deres progammer

Rigtig god weekend

Om mortensaxnaes

Social media marketing konsulent
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Update – online marketing links

  1. I relation til Groupon og Woot har vi jo herhjemme nyåbnede downtown.dk – som kører et lignende – lidt mere skrabet socialt – koncept.

    Ét tilbud om dagen, der kun aktiveres hvis nok køber – med den twist, at det indtil videre kun omfatter københavnske irl-butikker – i den hipster-ficerede ende…

    Og med en _meget_ aggressiv nyhedsbrevsstrategi!

    • mortensaxnaes siger:

      Ja, dem kender jeg godt. Overvejede faktisk at tage forbi Plenum i går og købe smoothies. Meget fint koncept, men kunne være fedt at se det inden for andre produkt kategorier.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s